План навучальна-выхаваўчых і выхаваўча-прафілактычных заняткаў па прывіццю навыкаў выканання ПДР на 2022/2023
№п/п | Тэма | Асноўныя аспекты зместу | Час правядзення |
Заняткі з навучэнцамі I-IV класаў (трэці тыдзень кожнага месяца ) | |||
1 | Жылая зона | Правесці экскурсію і вывучыць двор (жылую зону), дзе размешчана ўстанова адукацыі;
* прадумаць бяспечныя маршруты руху навучэнцаў «дом → школа», » Школа → дом» |
верасень |
2 | Дарога | Вывучыць інтэнсіўнасць руху на ўчастку дарогі ў раёне размяшчэння ўстановы адукацыі;
* растлумачыць паняцці «праезная частка», «тратуар» і разгледзець, як пешаходы рухаюцца па ходніках і пешаходным пераходах; як рухаюцца транспартныя сродкі па праезнай частцы; * правесці ролевую гульню «мы-удзельнікі дарожнага руху» |
кастрычнік |
3 | Стань прыкметней у цемры! | · Чытанне тэматычнай казкі (гісторыі); · растлумачыць прызначэнне святлоадбіўных элементаў;
* паказаць, як мацаваць стужкі, падвескі, налепкі і да т. п. элементы да адзення, заплечніку, каб яны адлюстроўвалі святло фар |
лістапад |
4 | Пешаходны пераход | · Вывучыць месцазнаходжанне пешаходных пераходаў на дарозе, прылеглай да ўстановы адукацыі;
* растлумачыць значэнне дарожных знакаў: «пешаходны пераход» (5.16.1, 5.16.2), «падземны пешаходны пераход» (5.17.1, 5.17.2), «надземны пешаходны пераход» (5.17.3, 5.17.4), пешаходнага святлафора, разметкі, якія ўжываюцца для рэгулявання руху пешаходаў на пешаходным пераходзе; * правесці гульню з ужываннем пазлаў усіх вышэйназваных знакаў |
снежань |
5 | Правілы бяспечных паводзін на дарозе ва ўмовах недастатковай бачнасці, пры галалёдзе | * Растлумачыць нормы бяспечных паводзін на прыпыначных пляцоўках маршрутных транспартных сродкаў;
* растлумачыць нормы бяспечных паводзін пры пераходзе праезнай часткі дарогі; * гульня-разважанне » як паступіць?» (разглядаюцца розныя сітуацыі, якія могуць адбыцца ў неспрыяльных пагодных умовах на дарозе, і шляхі выхаду з іх) |
студзень |
6 | Правілы паводзін у грамадскім транспарце | * Расказаць аб правілах бяспечных паводзін пасажыраў у грамадскім транспарце;
* правесці ролевую гульню «я-пасажыр» |
люты |
7 | Небяспекі дарогі | * Растлумачыць, з якімі небяспекамі можа сутыкнуцца пешаход пры пераходзе праезнай часткі на зялёны сігнал святлафора;
* паказаць правілы пераходу праезнай часткі па сігналах рэгуліроўшчыка; мадэляванне сітуацый |
сакавік |
8 | Дарога-не месца для гульняў | * Растлумачыць: чаму нельга гуляць паблізу дарогі, у двары па-за гульнявых пляцовак;
* назваць месца, дзе бяспечна гуляць у рухомыя гульні з мячом, скакалкай і г. д.; * правесці гульню » Выберы месца для гульні» |
красавік |
9 | Рух у двары (жылой зоне) на самакатах, роварах | * Растлумачыць нормы бяспечных паводзін пры руху на самакаце, ровары;
* расказаць, як выбраць месца, і самастойна ўладкаваць трасу для фігурнага катання. · Заўвага. У выпадку наяўнасці матэрыяльна-тэхнічнай базы (фішкі, ровар, самакат і да т. п.) найбольш мэтазгодна правядзенне заняткі з гульнявымі заданнямі |
май |
10 | Бяспечныя канікулы! | * Растлумачыць правілы руху дзяцей у калоне ў населеным пункце, правілы паводзін на дарозе па-за населеным пунктам;
* расказаць пра нормы бяспечных паводзін пры руху ў легкавым аўтамабілі, значэнні рамянёў бяспекі; * паўтарыць важнасць прымянення святлоадбіўных элементаў у цёмны час сутак |
Апошні дзень заняткаў |
Заўвага. Асноўная мэта мерапрыемства ў-фарміраванне грамадскай свядомасці аб недапушчальнасці парушэнняў правілаў дарожнага руху, ўстойлівага негатыўнага стаўлення ўдзельнікаў дарожнага руху да ўсіх праяў грэблівага стаўлення да дзеючых у сферы дарожнага руху правілах і нормам, фарміраванне перакананні, што кожны грамадзянін у першую чаргу сам адказвае за сваю бяспеку на дарозе.