Тэматычны план работы работы бацькоўскага ўніверсітэта
Старавольскага ВПК дзіцячы сад- ПШ
на 2021/2022 навучальны год
Школа з’яўляецца найважнейшым сацыяльным інстытутам, з якім сям’я ўзаемадзейнічае на працягу ўсяго навучання дзіцяці. Эфектыўнасць адукацыі і выхавання дзіцяці шмат у чым залежыць ад таго, наколькі цесная гэтая сувязь. Супрацоўніцтва сям’і і школы ў інтарэсах дзіцяці можа быць паспяховым толькі ў тым выпадку, калі яны стануць саюзнікамі, што дазволіць ім лепш даведацца дзіцяці, улічваць яго індывідуальныя асаблівасці пры развіцці яго здольнасцяў, сфармаваць жыццёвыя арыенціры і каштоўнасныя прыярытэты.
Мэта Бацькоўскага універсітэта — павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства.
Асноўныя задачы Бацькоўскага ўніверсітэта:
-фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
— фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), Садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
-забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, ўзнікнення цяжкасцяў у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем’ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
-арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў i ўстановы адукацыі.
№ п/п | Назву раздзела, тэмы заняткаў, пералік пытанняў
|
Тэрмин правядзення | Форма правядзення | Адказныя |
1 ступень “ Маё дзіця – малодшы школьнік” (1-4 кл.)( 1 паўгоддзе) | ||||
1 | Тэма 1. Адаптацыя вучняў у 1-м класе. Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя навучэнцаў да школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі. Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы. | верасень | гутарка/практыкум/ майстар-клас | Кл.кіраўнік.
псіхолаг СПЦ |
2 | Тэма 2. Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца. Захаванне рэжыму дня-важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль бацькоў за выкананнем хатніх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі вучэбнага працы дзіцяці. | кастрычнік | круглы стол / семінар-практыкум
|
Кл.кіраўнік |
3 | Тэма 3. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці.
Адзнака і ацэнка ведаў вучняў. Крытэрыі ацэнкі. Ўплыў ацэнкі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, умення працаваць самастойна, выхавання цікавасці да ведаў. |
лістапад | гутарка/
семінар-практыкум |
Кл.кіраўнікі |
4 | Тэма 4. Ўзроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці навучэнцаў 4-х класаў. Пазнавальная рэфлексія: здольнасць усвядоміць прычыны навучальных няўдач і поспехаў. Фарміраванне адвольнасці пазнавальных працэсаў: увагі, памяці. Асобасныя асаблівасці малодшых школьнікаў. | снежань | гутарка / семінар-практыкум
|
Кл.кіраўнікі
псіхолаг СПЦ |
2 паўгоддзе | ||||
1 | Тэма 1. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці. Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям’і. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць. | люты | гутарка/інтэрактыўны занятак | Кл.кіраўнік.
|
2 | Тэма 2. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям’і. Выхаванне ў працы. Роля сям’і ў развіцці працаздольнасці студэнта. Як навучыць сучаснага дзіцяці працаваць. | сакавік | круглы стол / гутарка
|
Кл.кіраўнік |
3 | Тэма 3. Здаровая сям’я – здаровае дзіця. Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця. | красавік | гутарка/калаж
|
Кл.кіраўнікі |
4 | Тэма 4. Як навучыць свайго дзіцяці жыць у свеце людзей. Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у навучэнцаў. Фарміраванне правілаў паводзінаў і добрых манер. Культура асобы: культура знешнасці, зносін, гаворкі. Эфектыўнае зносіны: асноўныя складнікі | май | круглы стол / семінар-практыкум
|
Кл.кіраўнікі
псіхолаг СПЦ |